tisdag 3 januari 2012

Gudmors experiment

Hur man än försöker verkar det svårt att bli av med skiten. Reklam. Att sätta upp en liten lapp på brevlådan har inte alltid önskad effekt, kan ju bero på att språkkunskapen inte alltid är tillräcklig hos den som delar ut skiten. Vissa verkar nog dessutom tro att det inte berör just deras reklam och erbjudanden, för vem skulle inte vilja ha just den skiten? Sen har vi det som kommer med morgontidningen, för skiten blir ju lovlig om den ligger som medskick. Eller?! Postkodlotteriet, har nog med alla sina riktade utskick, tryckt ner fyra tallar i min brevlåda. Öppnar inte ens kuverten innan de går i soporna. Hädanefter ska jag öppna skiten, ta det portofria svarskuvertet och skicka in en önskan om att bli struken ur registret. Vi får se om det har någon effekt. Jag lovar, dyrt och heligt, att jag hör av mig den dagen jag är intresserad av att vara med. Det går att nixa telefonen, men hur nixar jag brevlådan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar