torsdag 6 december 2012

Gudmor styrs av konstiga saker

Det är konstigt hur någon kan styra en från andra sidan jorden. Han kan det. Han styr mina tankar och mina handlingar. Märkligt. Läskigt.
Han vet inte om det och jag tänker inte säga något.

Jo, jag svarade på mailet. Kortfattat och utan alla de anspeglingar Han ville ha. Jag duckar för skype och jag skaffar det inte för att stilla Hans begär, stilla Hans lust.
Jag vill fråga en himla massa. Jag vill veta. Vill ändå inte veta för att Han är så långt borta och jag kan inte göra något åt någonting.

Min plan i helgen är att åka till annan landsände och träffa en kompis. Tyvärr så är det så att den Killen aldrig hamnar i de bästa av mina faser. Jag är ofta bränd ofta bitter och väldigt ofta ledsen när han får skopa upp mig. Han lyckas med det och det är kanske det som jag måste börja värdesätta.
Någon som kan få mig att må bra när jag är nere, inte någon som får mig att må dåligt när jag ursprungligen var glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar