lördag 16 februari 2013

Gudmor träffar Man

Flera veckor av kontinenter mellan oss. Flera veckor av funderingar om det faktiskt är det här jag ska lägga min tid på. Allt inom mig säger "NEJ!"

Efter att ha varit på semester och faktiskt träffat två fantastiska män så är jag mer övertygad än någonsin. Jag har alltid förstått att den här relationen inte kan leda till något bra. Men med en vecka av bekräftelse, skratt till tårar, att sitta tysta bredvid varandra och vara bekväm i det, att skippa viktiga timmar av sömn för att kunna sitta ute på lokal och umgås. Ja, då är jag mer övertygad än någonsin. Jag måste bryta upp från den destruktiva relationen jag varit i allt för länge. Det är ju det här jag saknat.

Men jag kom hem och Han kom hem. Vi träffades i smyg på en parkeringsplats. Han blev tillfredställd och jag kände bara att jag inte hade där att göra.
Det jag saknat har ju alltid varit att kunna umgås med Honom så som jag umgicks med männen jag träffade på semestern. Men det går ju inte. Allt är ju hemligt. Allt är förbjudet.
Jag vet att Mannen som tittar på mig och kan läsa av mig efter bara ett par dagar. Läsa av hela mig. Han som var som lugnet själv. Jag vet att med honom mår jag bra.
Nu är det ju givetvis förenat med en del problem med den Mannen också. Han är skild sen något år tillbaka och har två nästan vuxna barn. Han deklarerade också väldigt tydligt att han inte är intresserad av att göra den resan en gång till. Jag vill inte bli berövad möjligheten att få barn. Jag vill själv vara med och välja om jag ska få ta chansen att få bli mor till en liten.
Jag fick aldrig hans telefonnummer. Jag tänkte att han skulle fråga om han var intresserad. Han frågade aldrig.

Efter att ha varit hemma i ett par veckor och funderat på om han tänker på mig så kom det ett sms. På alla hjärtans dag. En slump? Syfte?
Ett sms där han skrev att han saknade mig. Att han saknar mitt leende. Något sånt har Han med H aldrig sagt eller skrivit. Där har det alltid bara handlat om lust. Jag har saknat det andra. Det som är själsligt. Det som är något att bygga på.

Min önskan har aldrig varit att hitta en Man att prata med, jag har alltid velat hitta en Man jag kan vara tyst med och vara bekväm i det. Är det honom jag hittat nu?
Han var så intrigerad av mig att han letade rätt på mig. Han tog kontakt. Han sa att han saknar mig.

Jag saknar honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar