söndag 23 september 2012

Gudmor på den mörka sidan

Gudmor har gått över på den mörka sidan. Jag gör det aktiva valet att göra som många andra. Jag väljer att tänka på mig själv. Kortsiktigt i alla fall. Lusten till Han med H är större än moralen. Lusten är för stark. Jag går in i det här med insikten att jag kommer att hamna i situationer där jag får ljuga, där det blir otrohet av värsta sort och att någon kommer må orm. Säkert Gudmor. Mitt enda försvar är att Lusten är för stor. Jag låter kroppen styra mitt liv, än en gång. Jag är gammal nog för att inte göra det här. Jag är definitivt för smart för att göra det här. Men det är också Han med H, för gammal och för smart. Partners in crime. Men lust är en av de saker som driver historien framåt. Och då inte bara den köttsliga lusten utan också lusten att förändra. Det jag vill förändra nu är hans fokus. Vill flytta hans vardagsfokus från henne till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar