måndag 22 oktober 2012

Gudmors moralpanik

Som vanligt började morgonen med att vi hörs av. Det ena leder till det andra. SMS-sex som övergår i telefonsex. Alltid. För den som aldrig provat kan jag meddela att det är ångande hett.
Sen ska resten av dagen geonmlidas i något slags töcken. Tillfredställd, men ändå inte helt.

Senare under dagen drabbades jag av någon slags panik. Av att inte längre veta vad jag själv vill. Vill jag att han lämnar Henne för att försöka med mig? Vill jag fortsätta så här tills det bara ebbar ut? Vill jag avsluta allt själv?
Det blev en moralkollaps då jag halvt om halvt erkände för gift kollega att min moral är noll, att jag inte vet vad jag vill och att det suger. Att jag suger.
Kände moralpaniken drabba mig. Stort.
Trodde stackars kollegan var i chock för han blev så tyst, och så kom en historia om vänner som hamnat i samma situation.
En stund senare kom han förbi och sa lite urskuldrande att han inte dömer mig, att han själv varit i samma situation. Jaha.

I de lugnaste vattnen, där simmar vi tydligen allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar