tisdag 2 oktober 2012

Gudmors vånda

Sen kommer ångesten.
Vill Han träffas? Ska jag tillåta det? Ska jag uppmuntra? Kommer jag bli lämnad?
Kan man bli lämnad om man aldrig träffats? Aldrig haft en relation som sträcker sig längre än till daglig kommunikation. Sms, telefonsamtal, en gemensam lust som är enorm.

Jag vet att jag kan locka Honom över till den riktigt mörka sidan. Otrohet.
Jag vet att jag kan locka Honom med saker Han inte får uttala hemma. Saker jag själv vill.
Känslan av osäkerhet finns ändå där. Det är många tankar som jag inte har inblick i. Det är mycket jag inte får fråga. Det är mycket han inte frågar. Det är saker jag inte svarar på.
Även om han har övertaget får även jag sätta många av de gränser vi har. Gränser han respekterar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar