måndag 26 november 2012

Gudmor flyttar fokus

Kan man byta fokus? Flytta sitt intresse från en person till en annan, bara så där. Jag vet inte, men jag kommer försöka. Situationen med Han med H är inte hållbar. Jag behövde bara lite distans för att komma till klarhet. Jag vill inte, men jag måste.
Frågan är nu om det är optimalt att flytta fokus till en Kille som bor 500 km bort. Nä, det är ingen fråga. Det är dumt. Urkorkat faktiskt.

Kan jag få Killen att förstå (att det är förutbestämt?!) att vi hör ihop? Konstigt att det blev som det blev för femton år sen. Dålig tajming? Säkert.
Har gjort en liten analys och insett att de gånger vi träffas så är det som att komma hem. Så har det alltid vartit.
Jag älskar hans sätt att tänka och sättet han uttrycker sig på. Jag beundrar att han alltid verkar så trygg i sig själv. Han känns avslappnad och lugn. Han har en livserfarenhet jag avundas. Jag vill få chansen att umgås med honom.

Han kommer hit innan jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar