måndag 19 november 2012

Gudmors Plan B

Chefen skapade sin egen sanning utifrån de samtal han hade med oss. Väldigt lite stämmer överens med det vi försökte få till stånd. Nu känns det verkligen hopplöst. Gravöl är inplanerat.

Dessutom så har Han med H åkt utomlands. I en månad. Så kan man göra när man är mellan två tjänster. Och har råd med det.

Kanske är det så att jag också kommer att vara mellan tjänster snart. Av eget val. Eller på inrådan från chefen.

För att komma ifrån allt så funderade jag på vart jag ska fly. Kom på en väldigt trevlig gammal vän. En sympatisk kille jag sumpade för femton år sen.
Att Han bor i andra änden av landet ser jag i det här sammanhanget som en fördel. Nästan så att jag bjöd in mig själv. Han sa "välkommen. när kommer du?"
Jag åker banne mig snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar