torsdag 28 juli 2011

Gudmor är ensamseglare.

Ibland när man kastar sig ut i det okända, kan det hända att Världen ger tillbaka av det som är gott.

Sällan blir det som man tänkt sig...
När julen närmade sig gjordes det planer, ingen frågade mig om jag hade bestämt något utan de planerade bara och antog att jag som Singel skulle godta allt. Hade jag kanske gjort tidigare, men nu var måttet rågat.
Den 22:a gick jag och köpte ett par nya lagg efter det gick jag hem och köpte en resa till Frankrike. Bara jag.
Fick en hel del bannor av Föräldrarna, för så kunde jag ju inte göra mot min Syster o hennes familj. Det var ju planerat att vi alla skulle äta middag i mellandagarna. Jaha. Vem hade frågat mig?

Den 26:e lämnade jag ett iskallt och snöigt Svedala för ett vintervackert och solbadande Val Thorens. Lärde känna fyra Gentlemän från Charleswoods och två snubbar från Skåneland. De brukar tydligen Alltid vara på just Det Hotellet över nyår. Jag fick givetvis en inbjudan att hänga med dom nästa nyårsvecka också. Hur det ska gå till när hotellet är rivet och det nya blir färdigt först i februari, ja, det vet inte jag.
Ni anar inte hur fantastiskt det vore att göra den resan 2.0
Har nog inte skrattat så mycket under en veckas tid och det har aldrig varit mer nödvändigt heller. Personalen flyttade oss längre och längre in i hörnet för varje måltid, vi flatgarvade mycket, så vi alldeles säkert störde de andra i restaurangen - mest hela tiden.
Har åkt skidor mycket-fort-och-länge, men nog aldrig kört så hårt tidigare. Jag var lite skeptisk till att köpa tjejskidor men Killen som sålde laggen sa att jag inte skulle vara orolig, jag skulle kunna hålla jämna steg med killarna. Han hade helt rätt.
Kom hem efter en vecka, stärkt i benen och själen.

Väl hemma igen gjordes försök att ge mig dåligt samvete, styrkt av en fantastisk vecka orkade jag inte bry mig.
Gjorde istället flera resor. Någon själv och andra med sällskap. Resa själv är flerfalt roligare.
Har träffat så många intressanta människor den gångna vintern att jag nu helst reser själv.

Japp, jag är fortfarande Singel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar