onsdag 27 juli 2011

Inte igen...

Har, av någon outgrundlig anledning, en del gamla "bekanta" på facebook. Vet inte varför jag väljer att späka mig så, eller jo, kanske (säkert!) med förhoppning om att de ska ändra sig, komma krypandes tillbaka o jag ska säga "Nej tack."
Dagens status, av Skurk M, handlar om hans flickvän, gravid i nionde månaden. Kallsvettig och snurrig plockar jag fram almanckan. Räknar. Fryser. Räknar igen. Klump i magen. Det betyder att Skurk M och jag låg med varandra i samma tidsperiod som när hon blev gravid. Skurk M och jag planerade utlandsresa. Jag åkte själv.

Hade varit skönt att kunna säga "Det var en obehaglig erfarenhet. Nu går jag vidare.", dessvärre så har jag varit med om liknande saker flera gånger tidigare.
Resultatet är att jag blir på min vakt, släpper inte in några Snälla Män i mitt liv. Min egna analys är att jag dras till Skurkar, undermedvetet, för jag vet vad som väntar. Vad kan jag göra för att bryta mönstret? Hade jag den minsta aning skulle jag inte sitta här med  almanackan i högsta hugg och räkna månaderna.

Det kanske är så att Gudmor hör ihop med Skurkar, precis som i klassisk film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar