torsdag 28 juli 2011

Ibland är Gudmor Skurkan.

Det är lätt att peka på andra och säga "Fel!". Vi har sällan brister och de vi har finns bara i vår ensamhet. Vi vill gärna försköna oss själva. Även Gudmor.
Det är inte alltid andra som är Skurkar, drar mig till minnes att jag hamnat i situationer av att vara Skurkan.

Minns med blossande kinder den gången jag användes som katalysator för att relationen skulle ta slut. Rufsig i håret och de onämnbara i kavajfickan, då möter Henne i dörren. Pulsen skjuter i höjden. Vet att det inte finns någon som helst ursäkt för det jag gjort. Vet också att det inte finns någon garanti för att det ska finnas en ledig taxi i kvarteret.
Han trodde Hon skulle sova i Staden V den natten, det var vad han sa till mig. Praktiskt.
Han ville ur relationen men vågade inte göra det på ett vuxet sätt. Hörde senare på stan att det var Slutet för deras relation.
Hon kommer nog alltid se mig som Skurkan och honom som Skurken.
Vi träffades inte igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar